Frågor & Svar

Information om köp:

Lyckligtvis är det sällan vi har fel på våra produkter. Skulle oturen vara framme och du skulle mottaga en defekt produkt, kan du vid de flesta tillfällen lösa detta med att ta kontakt med vår kundservice:

info@ecigarettshoppen.se

Om du ska skicka en retur till ecigarettshoppen.se, är det viktigt att du skriver din avsändarinformation med tydligt avsändarnamn, adress och bifogar ditt ordernummer samt en kort beskrivning av varför produkten återsändes.

Returadressen är:

Ecigarettshoppen.se - , c/o Unit 5, 1 Station Road, Foxton, Cambridge, CB22 6SA, GBR

 

FRÅGOR & SVAR:

Får jag mina pengar åter?

Om du önskar få pengar returnerade, låter detta sig göras om allt är oöppnad och returneras senast inom 14 dagar från mottagningsdatumet. Som en extra service byter vi startpaket som har påanvändas inom 14 dagar mot en avgift på 99 kr. Upplever du problem med ett startpaket, ordnar vi naturligvis ev. fel (inom garantibestämmelsen), så att du har en ecigarett som fungerar som den ska.

Om du upptäcker ett fel, skickar du in det som är defekt till oss och bilägger en förklaring till problemet, så tar vi oss en närmare titt på produkten. Det är viktigt att du antecknar ditt ordernummer på reklamationen till oss. Kontakta gärna vår kundsupport på epost:

info@ecigarettshoppen.se innan du skickar in produkten till oss


Kan jag ändra min beställning efter att den är godkänd?

För att paketen ska bli skickade så fort som möjligt, blir din order automatiskt skickad till packning så snart som beställningen har gått igenom. Därför är det inte möjligt att ändra din beställning när du väl har godkänt den.

 

Jag upplever tekniska problem i samband med min beställning, vad ska jag göra?

Om du upplever tekniska problem i samband med din beställning eller har frågor i samband med beställningen, ombedes du kontakta oss på info@ecigarettshoppen.se så ska vi försöka avhjälpa de problem du har.

 

Hur lång tid tar leveransen?

Normalt är 2-3 vardagar från avsändning till att du mottager paketet. Var god uppmärksamma att lördagar och söndagar inte inräknas i leverans-tiden. Leverans av varor från ecigarettshoppen.se anses som levererade när kunden har fått varan utlevererat. Vi förbehåller oss dock för leverantörs-misslyckanden, force majeure och liknande. Leveranser till andra länder än Sverige kan ta längre tid än 2-4 vardagar och är avhängigt av landets tullregler.

 

Varför kan jag inte spåra mitt paket?

För att hålla omkostnaderna nere för våra kunder, skickar vi våra paket som brev. Det är anledningen till att de inte går att spåra ditt paket. Du kommer dock att fortsatt mottaga en paketavi, om paketet inte kan i ned i din brevlåda.

 

Kan jag få mina pengar returnerade?

Om du önskar få pengarna returnerade, låter detta sig göras om paketet är oöppnat och returneras senast inom 14 dagar från datumet för mottagandet av produkten. Som en extra service byter vi startpaket som har påbörjats att användas inom 14 dagar mot en avgift på 99 kr. Upplever du problem med ett startpaket, ordnar vi naturligvis ev. fel (inom ramen för garantin), så att du har en ecigarett som fungerar som den ska. Om det skulle vara något fel med ecigaretten, skickar du in det defekta till oss (laddare, låda och filter skickas ej) och bilägg en förklaring för det problem du upplever, så ska vi titta närmare på det åt dig. Det är viktigt attdu också noterar ordernumret och skickar med detta i paketet. Kontakta gärna vår kundsupport på epost: info@ecigarettshoppen.se, innan du skickar in paketet.

 

Information om e-cigaretter:

 

Är min e-cigarett aktiverad?

Du kan tända och släcka din cigarett. Du tänder den med att klicka snabbt 5 gånger efter varandra på knappen. Du släcker den med att klicka 5 gånger.

 

Hur lång livstid har varje Clearomizer?

Den förväntade livstiden för en brännare av vilket slag som helst för e-cigaretter, är 2-8 veckor. På många clearomizers kan du enkelt byta brännaren, vilket innebär att du inte behöver köpa en ny clearomizer, utan endast byta brännaren.

När e-cigarettet inte producerar mer ånga, då vet du att den behöver bytas.

När du vill byta ut clearomizern, ska du följa dessa enkla två steg: 1. Skruva noggrant av den förbrukade clearomizern och kasta den. 2. Ta din e-cigaretts batteri med den ena handen och skruva på en ny clearomizer efter eget val. Så var det klart! Vi rekommenderar att du regelbundet torka av batterier och clearomizern då och då mellan delarna. Gör ev. detta varje gång du laddar upp ditt batteri.

 

Hur vet jag att mitt batteri är ladddat?

Vi rekommenderar alltid att man vid första uppladdningen, låter batteriet sitta kvar i laddaren under 7 timmar (även om USB-laddaren lyser grönt). Detta ger batteriet den bästa prestandan. USB-laddaren som medföljer till alla våra startpaket, kommer att lysa rött när batteriet står under laddning och grönt när batteriet är färdigladdat.

 

Hur vet jag att mitt batteri behöver laddas?

När batteriet på din e-cigarett har mindre prestanda, kommer LED-indikatorn att blinka när du håller knappen inne för att inhalera. Du bör då snarast ladda upp batteriet.

 

Varför avger inte min Clearomizer någon ånga?

Våra clearomizer har en förväntad livstid på 2-8 veckor. Men de kan fungera mycket längre, om du inte använder den så ofta. Clearomizern innehåller en glödtråd, som efter en tid kommer att vara utbränd och man ska då köpa en ny. På de flesta av våra clearomizers, kan du enkelt byta brännare. Du ska se till att det inte finns någon vätska på batteriets kontaktyta. Denna yta kan du rengöra med att torka av den med hushållspapper.

 

Jag får e-vätska i munnen när jag använder min e-cigarett, vad gör jag för fel?

Om du får e-vätska i munnen, kan det bero på att du har fyllt på för mycket vätska i din clearomizer.

En möjlighet kan också vara att du inhalerar för kraftigt på din e-cigarett. Vi rekommenderar att du inhalerar med samma styrka som för en vanlig cigarett.